lørdag 2. april 2011

Heklehysteri

Jeg har fått dilla på å gjøre det selv, eller hjemmelaget kan vi jo kalle det som blir skapt her i heimen. Jeg har ikke store ferdigheter å stille opp med, men fy så gøy det er å bli ferdig med noe kjekt. Jeg har stikket meg på synåler og heklenåler, skjært meg på tråd og svettet ned broderiet i frusterasjon, men jeg har laget det ferdig!! Og det må jo feires ved å vise det frem.



Innrømmer å ha fått god hjelp av min kjære tante, hun har reddet meg fra heklehysteri når jeg har stønnet av oppgitthet i sofaen et par ganger.  Med veteran i hekling med på laget kom vi oss gjennom en engelsk hekleoppskrift og jeg kunne ta med meg to, søte cupcakes hjem til skjoldlia. Nå har jeg fylt de med bomull og sydd de sammen og nå må de få en plass! Vil du prøve så finner du oppskriften; her.




Etter å ha gjennomført cupcakes var vi litt inne i gamet og jeg la min elsk på noen ugler. De er små og de var ikke så vanskelige å få til som muffinsene. Det tok heller ikke like lang tid, men dere, det var skikkelig heklekveld og vi fikk de andre til å sovne etter mange timers hekling, så festbremsere var en verdt tittel å få.



De var øyneløse den første tiden de kom til verden, men da vi kom hjem til Skjoldlia foreslo min benjamin å prøve knapper til øyne. Så nå står de å kikker på oss fra vinduskarmen.



Vil du prøve deg, så ligger oppskriften;  her.




Også har vi kommet til mitt nyeste prosjekt. Aggresiv brodering. Det er fryktelig godt å få ut frustrasjon med kryss-sting dere! Denne gangen var det dessverre NSB som fikk gjennomgå, på en pen måte vel og merke i forhold til mitt neste bilde jeg planlegger, og det er ikke engang de som plager meg om dagen. Det er Skyss, som vi har i Bergen. Men! Det kan jo rammes inn og bli en flott gave?:-)



- Hva syns du om mine hjemmelagede prosjekter?:)
- Vis meg dine?

4 kommentarer:

A-H sa...

Kjempesøte muffins;)
Og kule ugler hihi:)

Moro å lage noe selv;)

KROnPRINSESSENE sa...

Veldig fine ting...
Så flink du er :)
Den som bare kunne hekle... ;)
Klem

Ragnhild - Kunsten å elske sa...

Så fantastisk mye flott du har laget!
Jeg er imponert over kreativiteten din. =)

De skjønne uglene må jeg prøve meg på. Takk for at du delte oppskrift. =)

Klem

Hilde - Feien og Fjong sa...

Takk for koseleg kommentar :)
settes stor pris på!!
Du har òg ein veldig fin blogg. Søte cupcakes og STILIGE UGLER!!
Dei skal eg jammen hekle ein dag.
Legg deg til i blogglista mi eg.
Ha ein fortsatt fin kveld!