fredag 20. mai 2011

Jeg har dilla

Jeg har dilla på litt ting om dagen. Og det er litt problematisk å være dilla på noe når inspirasjonen har tatt ferie kjenner jeg. Men jeg har min kjære prosjektbok heldigvis som hjelper meg å holde styr på alt rotet. Det første jeg har dilla på er pasteller - og jeg elsker fargene på lysene mine fra butikken. Jeg har plukka prestekrager, hihi, og gleder meg til å få gjennomført ideen min til spisebordet som står der halvferdig. Her om dagen hørte jeg et høyt sukk og jeg er sikker på at der kom fra den. 




Men en liten ting gjenstår. Jeg har også malt hver sin stol i hver sin pastell farge nå og skal vise de i sin helhet når jeg bare får dratt bena bort i butikken å kjøpt det jeg mangler. Ja, jeg har dillalilla! Men fargen er jo så herlig!




Jeg prøver å bli ferdig med alle småprosjekter jeg har begynt på og jeg syr litt om dagen! Det skal bli en gave til en etterlengtet hjemkomst og er hemmelighetsstemplet. Men jeg blir glad av å se på den søte boksen fra Søstrene Grene, retrostoffer og den nymalte krakken min fra loppis. Og gamle, fine bøker. Og Ja, jeg har dilla på ugler!


Jeg har også fått dilla på å sette ting på hylla. knis. Det ble plutselig så liten skapplass og jeg satt noen glass tilfeldig opp på hylla. Men så ble det jo litt koselig å se på de søte fargene mens jeg lagde mat - og da fikk de mer besøk av vårt fargerike kopputvalg. Gubben spøkte med om hva som kunne skje om noen skulle finne på å drikke av "utstillingskoppen". hoho

"Husk alltid å kysse kokken"


- Hva har du dilla på?



10 kommentarer:

Trådsnella sa...

Jeg har også dilla på lilla, på ugler, manokopper, stoff, ja listen er uendelig lang! Er nok lett påvirkelig og får lett nye diller. hehe
Uheldig for lommeboken!

Så koselig blogg du har! Legger meg til som følger og kommer igjen :)

Silje

Gamletingretten sa...

Så nydelig blogg du har Thea :) takk for kommentaren på bloggen min :) Lysestaken var en gammel messingstake av min mor, som jeg malte med lilla akryl :D Får vel legge meg til som følger hos deg! klem fra Gamletingretten ♥

Anniken sa...

dilla på bruktklær og OL-effekter fra 94

Sukkertøy for øyet sa...

...en ny stk. følger her!!
Glad du la igjen en hilsen inne hos meg (også sååå snill hilsen da gitt) slik at jeg fant deg!

jeg sitter her og leter etter riktig fargekoder.. Og så legger du ut verdens VAKRESTE lilla fargede stol jeg har sett...
Har du fargekode eller?

Skal male et lite bord og en stol..

Kan ikke vente med å se de ulike stolene dine rundt spisebordet!
Digger det selv.. Har ingen like stoler rundt mitt spisebord.. Blir liksom litt mer gøy slik *ler*

Stas at du vil følge meg videre!

Klem Ida Susanne
(sukkertøy for øyet)

Marion sa...

Takk Thea:):)

Nå har jeg sittet å kikket litt i bloggen din, og kom visst helt til begynnelsen så lenge jeg satt:) Veldig mye kjekk inspirasjon!

Btw..Nydelig fargekombinasjon på kubbelysene:)

Sukkertøy for øyet sa...

Hihi, nå måtte jeg smile litt undrende, hvorfor i all verden har du ikke "turt" å kommentere inne hos meg før nå? *ler*

...Du ligger ikke i følgelista mi, så derfor jeg ikke har tatt turen innom deg før. Altså, du ligger ikke som følger på bloggen min!
Så fint at du endelig turte å legge igjen noen ord hos meg :)

ha en finfin søndag!

Marit sa...

Dilla på kopper, skåler og lys. Får aldri nok av det, hadde det ikke vært for plassmangel hadde jeg virkelig skulle kjøpt mengder av det:)

Mitt liv på Storhaug sa...

Hei!=)

Takk for koselig kommentar inne hos meg=) Her var det mykje fint!! Blir inspirert av alle dine fine farger i interiøret!

Her og er det høg dille-faktor. Stoff, garn, pasteller...lista er lang;)

Ha ein hærleg søndagskveld!=))

missnymo sa...

Fin blogg du har!

Jeg har også dilla på lilla :) Også turkis og rose da. Egentlig farger generelt, mende 3 nevnte har vel fulgt meg i mange år hehe.

Jeg har så veldig lyst på en slik dymo maskin greie - hvor mye kostet den?

Jorun :)

Huldra sa...

Fin fine diller. :)

Elsker turkis, og har en smule lilladilla og orangedilla samtidig. Gjenbruk, redesign, vintage. Dig! :)

nå må jeg ut og rusle andre steder, men hit ønsker jeg å komme tilbake gitt. Vips så har du en ny stalker- på årets første junidag. :)