tirsdag 21. juni 2011

Arvegods og arvelåns

Det har vært en tøff tid, det er ingenting å si på det. Og denne gangen også, som de fleste andre ganger, ble det med fire kofferter og en bag på toget hjem fra hovedstaden. Eller bussen også forsåvidt, da det var brann på Bergensbanen, så vi måtte ta buss fra Gol. Fire lange timer på en ukomfortabel, innestengt buss med brautende samer(!) bak oss.

Men vel hjemme i Bergen er vi, og jeg har fått knipset noen bilder av alt jeg har fått stappet med meg i bagasjen hjem. Noe er arvegods og noe er arvelåns - så det kan få skinne litt her på bloggen og si farvel til trange pappesker og bodlukt.

Disse kule tingene har jeg arvet av min kjære bestefar. Hesten er laget av en fange i Oslo Kretsfengsel og kjøpt og blitt godt brukt av min bestefar som guttunge. Et ben og hodet er limt på etter å ha knukket ser det ut som:) Fatet må være en slags sigarett reklame?


To stilige originale, kommunist luer ble med meg hjem! Har veldig lyst til å henge de opp på veggen.


Til tross for mannens advarsler om at "vi skal ikke ha flere bokse-ting", så måtte jo disse få bli med! Deilig retro bokser jeg kan oppbevare alt mulig i - og noen herlige salt- og pepperbøsser.

Denne lille duken fikk jeg av min kjære mormor og var visstnok blitt funnet i et skap hvor det har ligget gudvethvorlenge. Den er fra 1970!!!! Og for et herlig motiv! Jeg elsker den og klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan den skal brukes. Akkurat nå er den duk på stuebordet så jeg kan se på den hele tiden - og den trenger nok en runde med strykegjernet.


Gammelt melkespann og søte, heklede duker.


Små bilder av min kjære mor er gammel verdifull skatt. Og apropos skatt. Jeg har fått låne et lite rådyr av min kjære tante!! Den er nydelig og jeg har lett og lett og lett etter en slik på loppis..


Messinglysestaker!! Her skal det spraymales! Takket være Stine Mari sitt tips fant jeg endelig bildet jeg mente jeg hadde sett. Det var inne hos Svenngården og er en ide jeg gjerne vil gjennomføre.


Til slutt denne vakre boksen med klosser som jeg låner av min kjære tante, som er hennes gamle. Det følger med mange fine bilder som man kan lage med klossene..


Ønsker dere alle nydelig dag!

11 kommentarer:

Gamletingretten sa...

Så utrolig fine og spennende arvegods :D Råe salt og pepper bøsser da :D klem fra gamletingretten :))

martine sa...

Så mye stilig! Bambien er så skjønn <3

Mamsens hus sa...

Så mange fine ting.
Nydelig hest. :)
Har malt noe messing jeg også, og det blir så fint. :)
Ønsker deg en fin kveld.

S sa...

Hei! Så mye fint du har fått med deg hjem! Jeg husker jeg lekte med det klosse-spillet du låner av din tante! Jeg har akkurat spraymalt en trearmet messinglysestake hvit, det frister å sraye flere i tøffere farger! Gøy å følge med på hva du gjør! Sigrid:)

Li/Småtingene sa...

Så mange kule og fine ting du fikk plass til i kofferten din!! Skjønner godt at du vill låne den bambien f.eks. ... Helskjønn! "Love is" var en farsott tidlig på åttitallet (tror jeg?); så artig å se at det kommer til "heder og verdighet" igjen.:-) De har jo så herlig budskap da...

Håper uka di blir fin, trass i tøffe tider!

:-)

Mie fra Mies Mirakler sa...

Takk for gode ord hos meg ♥ Vi blir stadig minnet på hvor heldige vi er som lever og har nye dager å utforske, sorgen må vi bare ta med oss videre, den er en del av livet den også. Men gode minner også :) Og ting som minner en om den som er borte gjør at de føles tilstede sånn bittelitt, det er så fint! Og for noen fine og morsomme ting du har fått deg. Lånebambien er bare helt bedårende ♥ og de crazy salt og peppermennene fikk meg til å le :D trengte det i dag, så takk :)*♥*

Chilli Charm sa...

Hei, så koselig at du blir med videre på bloggen min! Takk for kommentar, og velkommen skal du være :) Kul blogg dere har da! Flotte bilder og kule ting. Må ta en lengre titt her inne.

Frøken Björk sa...

Hei!
Så herlige ting da, jeg elsket både hesten og fatet (!!!) - har aldri sett lignende fat før, skikkelig retro og stilig (spesielt for en som røyker kanskje, hehehost-hark)
Den freshe te-boksen var også helt nydelig.
Tusen takk for at du vil følge meg på bloggen min, og jeg legger meg til som følger hos deg også :-)

Ida sa...

Så fine ting du har fått deg :)

Er så moro med sånne ting som har en historie bak seg, sånt blir jeg glad av :)

Flott blogg du har!

Klem Ida

Huldra sa...

Mange herlige saker med historie. :)

Leste litt nedover, og gir deg en stor klem over det jeg leste under sjokolademelken. Ta godt vare på hverandre. Aldri godt å miste noen, og da er det desto bedre å vite man har hverandre.

Tina sa...

Så mange fine skatter! Fint å se at gamle ting får en ny start :) Selv om det nok er trist måten de kom dit på.. (Jeg har ikke mistet så mange, så håper det tilgis om jeg skriver noe teit! :/) Men, jeg kan tenke at det er fint å sitte igjen med noen koselige minner i form av gamle ting med historie <3